personaltraining.hu

Keress magadnak edzőt, sport- vagy szabadidős programot. Ismerkedj meg kevésbé vagy egyáltalán nem ismert sportágakkal.

Facebook

Friss topikok

Beszélgetés Zala Györggyel

2011.07.18. 15:34 Maurice74

Első rész, melyben arról kérdezősködtem kétszeres olimpiai bronzérmes kenusunknál, hogy mennyire vált meg nehéz szívvel a kenutól, hogy lett ipari alpinistából személyi-majd erőnléti edző (ebben a sorrendben). Valamint sok más érdekesség mellett azt is megtudtam, hogy állnak a vízilabdás fiúk a fegyelem terén

Egy fantasztikus kenus karriert tudhatsz magadénak, de jelenleg elsősorban, mint erőnléti edző vagy jelen a sport világában. Beszélgessünk először egy kicsit erről.

Mi történt azután, hogy abbahagytad a versenyszerű sportolást?

Kevesen tudják, de nekem volt egy majdnem egy éves kihagyásom. Amikor abbahagytam megtudtam - próbáltam segíteni is emiatt néhány társamon - hogy ha az élsportból valaki kilép az sokszor megélhetési gondokkal küzd. Ezért elvállaltam nagyon sok féle, tőlem teljesen idegen munkákat például ipari alpinoztam, úgy hogy nekem elég komoly tériszonyom van. De feleségem van és akkor még csak egy gyermekem volt és vagyok annyira felelősség teljes apa, felnőtt, hogy el kell őket tartanom. Amit lehetett, elvállaltam. Úgy, hogy mellette megvolt a személyi edző végzettségem, meg azóta is már elvégeztem iskolákat.

A kenuzás akkor nem hiányzott?

Abban a pillanatban, amikor abbahagytam egy kicsit megcsömörlöttem a sporttól. Rossz emlékekkel hagytam abba. Pont a csillagok állása olyan volt, hogy kis keserűséggel gondoltam vissza egy ideig, és egyáltalán eszembe se volt a sportban elhelyezkedni. Örültem, hogy ki tudtam szakadni, éltem a civil életet, majd elkezdtem azzal szembesülni, hogy tényleg jobban keresek, mint mikor kenuztam, de viszont ez nem volt állandó. Tulajdonképpen volt is, hogy félévig munkanélküli voltam.

Az edzősködés, hogy jött?

Ha már megvan a végzettségem, miért ne dolgozzak azzal. Így elhelyezkedtem az A1 Wellnessbe. Egy barátom felhívott, hogy van egy ismerőse a Mészáros Réka, akit én is ismertem… bejelentkeztem nála, ő meghallgatott és onnantól kezdődött tulajdonképpen ez az edzősködés.

Jelenleg is dolgozol, mint személyi edző?

Most is onnan jövök.

Vannak olyanok, akik kifejezetten téged akarnak, mondjuk a sportolói múltad miatt?

Igen. Annak idején - és erre nagyon büszke vagyok - amikor csak a személyi edzősködéssel foglalkoztam mindig dübörgött és úgy, hogy azzal kellett szembesülnöm, az emberek 70%-ának gőze sem volt, hogy én sportoltam. Nem tudták, nem ismerték a nevemet. Volt olyan hölgy, aki fél év után mondta, hogy „te láttalak - akkor még iwiw volt - és úr Isten…”. Ilyenekkel szembesültem elég sokszor.

A személyi edzőségből automatikusan következett az erőnléti?

Nem. Először elkezdtem foglalkozni S. Kovács Ádámmal, majd a Talmácsi Gábor (Ádám és Gábor nagyon jó barátok) volt néhány edzésemen, de vele nem foglalkoztam rendszeresen. Összesen 2 vagy 3 edzésen volt. Aztán foglalkoztam a Kovács Nikivel - a motorossal - vele a végén már nem értettük meg egymást, így elváltak az útjaink.

És közbe jött, hogy a Bárány Attilával a Honvédban végül is egymásra találtunk. A Honvéd és a kajak válogatott közös masszőre Klenyán Tamás által kerestek egy olyan embert, akinek megvan a végzettsége, van sportmúltja és van szakmai tapasztalata. Állítólag akkor én voltam az egyetlen ember, akinek megvolt mind a három.

Így elkezdtem foglalkozni az akkori Honvéd Dominóval augusztusban vagy júliusban, 2007-ben. 2008 februárjában Kemény Dénes eljött egy edzésre, mikor a honvédosokkal foglalkoztam. Beszélgettünk. Mondta, hogy lesz Volvo Kupa Kecskeméten menjek le, és pont Húsvét pénteken felhívott, hogy akkor innentől a szolgálataimra igényt tart. Tavaly szeptembertől vagy októbertől pedig a kajakválogatottal, a Sári Nándi féle csapattal is én foglalkozom.

Az említetteken kívül van még sportoló, akinek Te tartasz edzést?

Van még egy versenyzőm, aki Magyarország egyetlen és legjobb szlalom kenusa (Zala 2006 és 2007 között szlalom kenuzott is – a szerk.) már vannak nemzetközi eredményei is, ő Knáb Attila. Imre Géza (vívó – a szerk.) is volt nálam egy ideig csak neki voltak különböző sérülései. Elég sok sportággal és emberrel megismerkedtem.

 

Erőnléti edzés szempontjából nagy különbség van a sportágak, illetve aközött, hogy egy ember vesz részt az edzésen vagy egy egész csapat?

Bevallom őszintén a vízilabdásokkal a legnehezebb, mert kicsit a fegyelemmel hadilábon állnak. Annak idején megcsináltam azt náluk, hogy bementem a medencébe búvárszemüveggel és végig néztem víz alól egy meccset, hogy mi az a mozgás, amit a vízben végeznek. Eléggé fáztam már a végén, mert ott nem mozoghattam. Ha új sporttal találkozom, akkor azt megnézem versenykörülmények között is. És ez alapján kezdünk el dolgozni.

Milyen kívülről nézni egy versenyt?

Rossz. Iszonyatosan izgulós vagyok. Nem is gondoltam volna, úgyhogy ha a fiam vagy a lányom versenyezni fog… Klenyán Tamás (a Honvéd masszőre – a szerk.) szokta mondani, mikor a Honvéd vezet, mit tudom én 13:3-ra valaki ellen, hogy „Gyuri most már nem kell izgulnod!”. És látja, hogy ülök félig rágott körmökkel, idézőjelben, mert nem rágom a körmöm.

Jobban izgulsz, mint a saját versenyeidnél?

 Jobban. A saját verseny az más. Ott máshogy izgultam. Itt, amikor izgulok egyfajta aggódás van bennem azokért, akikkel együtt dolgozom. Ott meg az van, hogy „úúúúú most oda kell menni és de fog fájni”.

Milyen a kapcsolatod a tanítványaiddal?

A sportolókkal nagyon jó.

És személyi edzőként?

Ott is jó, csak ott nagyobb a cirkuláció. Sokkal jobban váltják egymást. Igazából azt veszem észre, hogy másfél - 2 év között van a váltás, amikor kiszállnak.

Ennek annyi féle oka van. Mondjuk, az első tanítványom a mai napig lejár. De nehéz nekik, mert aki személyi edzésre jár, annak a nagy része kimondottan jól menő üzletember, akiknek tényleg percre pontosan be van osztva az ideje. Megszoknak egy felkészülést, hogy reggel 9-kor találkozunk, leedz 10-ig, 10-kor végez, zuhanyozik, megy haza és intézi az üzleteit. Nekik nem tudom azt mondani, hogy „jó, de én májustól augusztus végéig nem akkor érek rá csak ekkor és nem úgy tudsz jönni, hogy te és a barátnőd vagy te és a barátod, hanem most 15-en vagytok egyszerre, mert a vízilabda válogatottal vagyok a Margit-szigeten”. Ezek derékba törik a személyi edzéseket.

A beszélgetés további részét honlapunkon olvashatod

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://personaltraining.blog.hu/api/trackback/id/tr13077230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása